18 Temmuz 2012 Çarşamba

Ankara İskender Rehberi

İskender Kebap
İskender hiç şüphesiz dönerin en lezzetli formlarından birisi. Şu ana kadar İskender yeyip de beğenmemiş olan, sevmeyen sadece tek 1 kişi tanıdım. Belki döner kadar milli bir yiyecek değil fakat döner aşığı ülkemizde çok sevildiği de bir o kadar aşikar. Hatta artık tavuk dönerden bile iskender yapılıyor. Bu yazıda Ankara'da İskender yapan yerlere kısa bir göz atacağız, nerede yenmeli nerede yenmemeli önerilerinde bulunmaya çalışacağız. Hiç şüphe yok ki, her mekanı bilme şansımız yok. Şu ana kadar gördüğümüz denediğimiz yerlerden bahsedelim.

Bir sıralama yoktur, sadece öneriler verilecektir.

1) ABA Piknik - Hosta Piknik:

Pek çok kişinin bu listede olmasına anlam veremeyeceği iki adet fast food dönerci. Ya da döner aleminin Burger Kingleri, Mcdonaldsları. Nasıl ki bir Burger Kingde, butik hamburgerciden yiyeceğiniz güzel bir hamburger tadını bulma şansınız yoksa, bu dönercilerde de güzel bir iskender yeme şansınız oldukça az. Özellikle pek çok ABA Piknik ve Hosta Piknik şubesinde iskender döner etinden yapılıyor. Yani ekmek arasına konulan döner, pidelerin üzerine soslu bir şekilde konuyor. Sakın, böyle yapılan bir iskenderi yemeyin. İskendere hakaret.
Fakat bazı ABA Piknik ve Hosta Piknik şubelerinde örneğin, Karanfil ABA Piknik ya da Bahçelievler 3. cadde Hosta Piknik gibi, iskender için ayrı bir bölüm bulunuyor ve burada iskenderin eti özel olarak kesiliyor. Çok başarılı bir iskender değil, fakat çok kötü de değil. En azından ekmek arasına konulan döner ile yapılmış iskender kadar kötü değil.

2) KES 1 Döner (Panora AVM):

Kesinlikle iskender için uzak durulması gereken bir yer. İskender adı altında döneri pidelerin üzerine koyup bir de 1.5 porsiyon için deli fiyat arttırımına giden, bunun yanında önünüze pahalı ama porsiyonu çok küçük bir iskender getiriyor Kes 1 Döner. Ne yazık ki, müşteri memnuniyeti önemsenmiyor çoğu yerde. Bunun sonucu olarak da soslu, küçük porsiyonlu, iskendere benzemeyen bir iskenderi insanlara sunmaktan gocunmuyor işletme sahipleri.

3) Dönerye (Kızılay AVM):

Kes 1 Döner ile benzer mantıkta bir işletme. Döner etinin üzerine sos koyup küçük porsiyonla ve şişkin fiyatla insanların önüne iskender olarak kakalamak. İşin kötüsü bu tarz yerler bulundukları AVM'lerde sundukları ürün konusunda rakipsiz. Bu da dilediklerince saçmalama hakkı tanıyor galiba kendilerine. Dönerleri lezzetli olabilir, insanlar beğenebilir fakat üzücü olan, iskender adı altında, iskenderle alakası olmayan sadece üzerine sos koydukları döneri oldukça fahiş fiyattan satmaları. Biliyorsunuz ki iskenderin kesiminden yapılışına dönerden farklıdır. Yani temelde aynı şey gibi görünseler de aslında öyle değildir. İskenderin etinin de bence dönerden güzel olmasının sebebi budur.

4) Bursa İshakbey İskender (Kentpark AVM):

Buradan 1 kez yeme fırsatım vardı ve çok açtım. Biraz da acelem vardı. Belki bu faktörlerden dolayı ben çok beğenmiştim iskenderini. Bana yurtdışında yapılan ve bence Türkiye'de yapılanlara göre çok daha başarılı olan dönerleri hatırlatmıştı. Yıllar geçti yurtdışı dönerini benim gibi Türkiye'dekinden daha çok seven pek çok kişiyle karşılaştım / tanıştım fakat yurtdışında dönerin neden lezzetli olduğuna dair bir cevap bulamadık. Benim bu konuya verebildiğim tek cevap, etlerinin daha sağlıklı hijyenik olması ve döner kesme aparatı sayesinde dönerlerin kesiminin simetrik olması. Bursa İshakbey İskendere dönecek olursak, Restorant kısmında oturmadığım için garsonların tutumu hakkında yorum yapamayacağım. Fakat hem genel çalışan tutumu hem de lezzet konusunda foursquare üzerinden olumsuz eleştiriler gelmiş bu yere.

5) Bursa A'la İskendercisi (Cepa AVM):

Ankaradaki fiyat-performans açısından en başarılı iskendercilerden birisi. Bence iskenderleri oldukça lezzetli, porsiyonları büyük, fiyatları uygun. 2 porsiyon iskender fiyatı, çoğu yerdeki 1.5 porsiyon iskender fiyatına eşit. Bunun yanı sıra salataları da oldukça güzel fakat çay dışında hiç bir ikram olmaması işletmenin en büyük sıkıntılarından. Çalışanlar ise oldukça iyi niyetli ve yardımcı, mekan temiz. Özellikle iskender adı altında soslu döner satan yerler buranın yanına bile yaklaşamaz fakat çok da iyi iskender yapan yerlerle de yarışabilecek düzeyde değil Bursa A'la İskendercisi. En önemli sıkıntısı istikrarsız olması. Yemek yediğiniz saat, mekanın doluluğu vs. gibi etmenler, bir gün mükkemmel bir yemek yerken başka bir gün çok kötü bir yemek yemenize sebep olabilir. Mekanla ilgili foursquare yorumlarına buradan ulaşabilirsiniz.

6) HD İskender:


HD İskender yakın bir zamana kadar duyduğum olumsuz eleştiriler nedeniyle uzak durmaya çalıştığım yerlerden birisiydi. Burası ile ilgili en önemli eleştiri, HD İskenderde yapılan iskenderin, 'mikrodalgada ısıtılmış gibi', 'fabrikasyon' şeklinde tanımlamalara maruz kalmasıydı. Bir Hosta, ABA ya da yukarıda belirttiğimiz bazı diğer restorantlar gibi, döneri soslayarak ve altına pide koyan bir yer değil HD iskender. Fakat İskender verme sistemini de adeta fast food restorantıymışçasına hızlandırıyor. HD iskender'i 2 farklı yerde deneme fırsatı buldum. 1 tanesi Ankamall şubeleri, diğeri ise sakarya caddesi şubeleri. Özellikle Ankamall şubelerindeki iskenderi şaşırtıcı derecede beğendiğimi söylemem lazım. Evet pideleri ve etleri çok başarılı değil, fakat düşük beklentiden ya da tesadüfi bir şekilde, kötü bir iskender yemedim HD İskenderde. Bir de kısaca fiyatlara değinmek istiyorum, evet fiyatlar biraz yüksek fakat, 1.5 porsiyon ya da 2 porsiyon istediğinizde size 2 tane 1 porsiyon iskender fiyatı veren işletmelerden değil.


7) Altınşiş Kebap Cağ-İskender:


Bu mekan hemen, Karanfil sokaktaki Ata İskenderin yanında yer alıyor. İsminde Cağ kebabı geçen bir yerde İskender yemek riskli iş. Güzel de çıkabilir kötü de. Ne yazık ki bu yerdeki iskender çok başarısız. O kadar başarısız ki, ABA veya Hosta Piknikteki iskenderin bile gerisinde kalmış diyebilirim. Garsonlar çok ilgisiz, ortaya hakaret gibi bir salata geliyor. Yani mesele ikramda değil. Ortaya hiç salata gelmese, o gelen salatadan daha iyi olacak. Her mekana en az iki şans verilmesi taraftarı olan birisiyim, fakat bir daha bu yerde iskender yiyeceğimi sanmıyorum. Foursquare yorumlarına bakılırsa Cağ
kebabı başarılıymış. Belki bir gün cağ kebabı için gidilir.

8) Düveroğlu (Gençlik Caddesi):


Düveroğlu Ankara'nın en meşhur kebapçılarından birisi. Hem döneri hem de diğer ürünleri çok meşhur. Hatta Vedat Milor bile Ankara'da yediği en iyi dönerlerden olduğunu söylemişti Düveroğlu için. Doğrudur, Düveroğlunun döneri gerçekten çok başarılı. Lahmancunu, diğer ürünleri de keza öyle. Peki İskender konusunda Düveroğlunun başarısı ne? Malesef Düveroğlunun yaptığı İskender, döner üzerine sos koyup, altına pide yerleştirmekten ibaret. Düveroğluna yakışmayan bir hareket. Zira hem o muhteşem dönere yazık hem de İskender diye yemek yiyenlere. Yani elinizde Ankara'nın en güzel dönerlerinden birisi var diye aynı döneri alıp pat diye iskender yapmakla güzel iskender yapılmıyor ne yazık ki. Fakat diğer konularda çok başarılı Düveroğlu. Gerek ikram kalitesi, gerekse müşterilerle ilgilenen çalışanlar. Zaten
yorumlar epeyce olumlu haklarında, umarız iskenderi de düzelterek çoştururlar iskender severleri. 

9) ATA İskender (Karanfil Sokak):


Yukarıda iskenderini beğenmediğimizi belirttiğimiz Altınşiş Kebap ile yan yana bulunuyor ATA İskender. Kızılayda en çok müşteri çeken kebapçıların başında geliyor. Benim kızılayda yediğim en iyi iskenderi yaptı şu ana kadar ATA İskender. Faakt diğer yerlerden farklı olarak iskenderini biraz daha yağlı bulmuştum. Fiyatları normal fiyatların üzerinde de olsa lezzet açısından başarılı bir yer. Hizmet kalitesi de standartların oldukça üzerinde. Kızılaydaysanız ve iskender yemek istiyoranız rahatlıkla tercih edebileceğiniz bir mekan.


10) Şanlı Edessa (Emek):


Şanlı Edessa dışarıdan oldukça lüks görünüme sahip bir yer. Toplu bir yemek vasıtasıyla burada yemek yeme fırsatı bulmuştum. Masada mezeler ve salatalar vardı fakat bunların ikram mı olduğu yoksa toplu yemekten ötürü anlaşmalı bir fiyatla mı masaya konduğuna dair fikrim yok. İskenderine gelecek olursak, orta karar ne kötü ne çok iyi bir iskenderdi. Fakat fiyat - performans açısından bakacak olursak, iskenderin lezzeti fiyatının oldukça gerisinde kalıyordu. Aynı fiyata hatta daha ucuzuna çok daha iyi iskenderler yemek mümkün.


11) Hanedan Kebap (Degol Caddesi):


Haneden Kebap, üniversitelere yakınlığı nedeniyle daha çok üniversite öğrencilerince talep gören fakat akşam saatleri de diğer müşterilerin ilgisiyle karşılaşan bir restorant. Genelde kalabalık oluyor bu yer, fakat yemekleri veya namı bir Düveroğlu değil. Tercih sebebini daha çok konumunun iyi olması olarak görebiliriz. İkramları pek çok yere göre daha başarılı. Artık Fast-Food zihniyetine giren kebapçılar, hiç bir ikramda bulunmuyorlar. Hanedan'da bu yok. İkramlar bol ve başarılı. İskender içinse aynı şeyleri söylemek mümkün değil. Ne yazık ki çok iyi bir iskender sunulmuyor önünüze. Çoğu zaman pideleri soğuk ve sert. Şanslıysanız iskender eti güzel. Fiyatlar ise normal standartlarda.


12) Kukla Kebap (Balgat):


Geldik listenin yıldızına. Taraflı tarafsız pek çok kişinin bana bu konuda katılacağını düşünüyorum. Ankara'nın en iyi iskenderi kukla kebapta yenir. Kukla Kebap aslında bir restoranttan çok daha ötesi. Çocukluğu Ankara'da geçmiş ve bu yere gitmiş olan herkes için muhakkak birden çok anlam ifade ediyordur Kukla Kebap. Lezzetli iskender, yemek yerken izlenilen kukla gösterileri, paylaçolar vb. İskendere gelecek olursak, Kukla kebabın iskenderi hiç şaşmıyor. Her seferinde lezzetli. Hem de çok lezzetli. İster paket servis olsun, ister servis. Kukla Kebabın iskenderini bir kez yiyenin başka iskenderin yüzüne bakma olasılığı yok. İkramlar başarılı, servis iyi, fiyatlar böyle bir kalite için çok normal standartlarda. Yemediyseniz, ilk işiniz Kukla Kebap'tan bir iskender yemek olsun. 


Kukla Kebapla ilgili iskenderseverlere bir not. İskenderi seven kişiler ikiye ayrılır. İskenderin üzerindeki köftetyi sevenler ve sevmeyenler. İşte o köfteyi sevenler grubundaysanız eğer, Kukla Kebapta sadece bu köftenin satıldığı bir menü seçeneği var. Adı şiş köfte olarak geçiyor. Soslu veya sossuz seçenekleriniz var. Sos bildiğimiz iskenderin üzerine dökülen domates sosu. Kesinlikle Tavsiye Edilir.

15 yorum:

  1. İskendercler listesinde "Şan İskender"de olmalı bence

    YanıtlaSil
  2. nerede Şan İskender? Ben şahsen gittiğim yerleri ekledim. Zaten bir gurme de değilim şahsi görüşlerimi belirttim o kadar :)

    YanıtlaSil
  3. Dostum iyi bir ankara dönerini iskendere ziyadesiyle tercih ederim. Şan iskender gittiğin yerlerden daha iyidir en iyisi iskender de itfaiye meydanın arka çıkışındaki uludağ iskender( ilk mekanı ankaradaki) dir. Sana ankara döneri mekanı tavsiye edeyim bu yerleri aba ya da hosta ile karşılaştırma dahi.. o kadar diyeyim ; özge piknik( maltepe ye giderken), özler döner ( etlik eski garaj), nazım usta( hacı bayram ın orada) , cici piknik( kumrular sok. eski kadar olmasa da yine de iyi), süha nın yeri( kavaklı dere dedeman ın oralarda bayağı bayağı iyidir pek bilinmez eski ankaralılar iyi bilir). Bu yazdığım ankara dönercilerinde dönerin tadını alırsın iskenderdeki gibi tereyağı lezzetli geliyor diye değil. Et lezzeti başka bir şey. Yoksa iskenderin % 90 ı kıymadan yapıla köfte dönerdir

    YanıtlaSil
  4. Üstad Şan İskendere de gitmelisin.. Ha bu arada çocukluğum Kukla Kebabın balgat şubesinde geçti diyebilirim ama Antares AVM deki şubeleri o kadar berbat ki Kukladan soğudum diyebilirim..

    YanıtlaSil
  5. şan iskenderin 2 şubesine gittim yazıdan daha sonra. ankamall şubesini beğensem de yenimahalle (yeni icraların açıldığı yer) şubesini başarısız buldum. belki de bana öyle denk geldi bilmiyorum.

    YanıtlaSil
  6. İskenderini denemedim ama Ankara'daki en iyi döneri Şehit Daniş Tunalıgil Sokakta (Demirtepe Ankaray çıkışı yanındaki yokuş)Bağdat isimli küçük lokantada yedim. Şiddetle tavsiye ederim. Ayrıca tatlıları da müthiştir.

    YanıtlaSil
  7. Bursa'da kentmeydanındaki ara sokakta C&C Uludag İskenderi yedikten sonra Ankara'da iskender yemeği bıraktım. Tüm iskenderler uludag, hd, şan vs. bi tarafa, Bursa'daki C&C (Cemal Cemil) bir tarafa. Ya Bursa'daki iskender ya diğerleri. bu kadar uçurum olmaz :)

    YanıtlaSil
  8. İcra Müdürlüklerinin oradaki halin yanındaki ŞAN İskenderi deneme fırsatı buldum çok beğenmedim açıkçası. Belki İcralar oraya taşındığından beri çok kişi geldiğindne onlar da fabrikasyona geçmişlerdir

    YanıtlaSil
  9. Iskender 24 tl kukla da.. analiz yanlış.

    YanıtlaSil
  10. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  11. Kuklanin minnacik iskenderi 24 tl. Buraya yazan halimbey le daha tanismamis. Kukla da sacma hesabi öder odemez halimbey e geldim.. yazar in kukla ile bağlantısı var muhtemelen.. giden 55 tl nin muessibidir kendisi.

    YanıtlaSil
  12. Sah melik hic bir mekanla iliskim yok. Yazi 3 yil oncesine ait. Su anki fiyat veya porsiyona dair bir sey bilmmiyorum.

    YanıtlaSil
  13. Kesinlikle , Cemal cemile gittiğim için kendimi çok şanslı buluyorum açıkçası. İskenderin üstündeki o eti hiç bir yerde görmedim. Bir ara Ankara da şubeleri vardı. akdeniz caddesinde .ancak geçen sene bayiliklerini iptal ettiler orda da yemiştim ankaranın bir numarasıydı bence ama şimdi el değiştirdi Okkalı oldu pek tavsiye etmiyorum. Aynı zamanda Ulus ta yediğim Tevhid deki iskender ve Bahçeli 4. caddedeki Öz Urfalı daki iskenderi tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  14. Ben iskender kebabi yiyeceksem kukladan sasmam yanliz gecen hafta gittim hic lokantaya yakistiramadigim garsonlarin bahsis beklemesi bizde gercekten bozuk yoktu yoksa verecektik bi de nedeseler begenirsiniz k.kartindanda cekebiliriz demesinlermi sasirdimda kaldim

    YanıtlaSil
  15. Ben iskender kebabi yiyeceksem kukladan sasmam yanliz gecen hafta gittim hic lokantaya yakistiramadigim garsonlarin bahsis beklemesi bizde gercekten bozuk yoktu yoksa verecektik bi de nedeseler begenirsiniz k.kartindanda cekebiliriz demesinlermi sasirdimda kaldim

    YanıtlaSil